Projekti v knjižnici

1. RASTEM S KNJIGO

»Rastem s knjigo« je nacionalni projekt spodbujanja bralne kulture. Cilji projekta so motivirati osnovnošolce in srednješolce za branje mladinskega leposlovja slovenskih avtorjev ter jih spodbuditi k obiskovanju splošnih knjižnic. V okviru projekta prejmejo vsi sedmošolci in dijaki prvih letnikov srednjih šol ob obisku najbližje splošne knjižnice vsak svoj izvod knjige. Knjigi izbere pristojna strokovna komisija JAK (Javna agencija za knjige Republike Slovenije).

Projekt organizira Javna agencija za knjigo (JAK). Cilji projekta:

* podpora vrhunskim ustvarjalcem s področja izvirnega slovenskega mladinskega leposlovja,

* dvigovanje zavesti o pomenu branja med mladimi,

* obiskovanje splošnih knjižnic,

* motiviranje založnikov k večjemu vključevanju sodobnih slovenskih piscev v svoje založniške programe za mladino.

V šolskem letu 2022/23 so sedmošolci obiskali splošno knjižnico Knjižnice Mirana Jarca Novo mesto. Nekoliko so obnovili poznavanje sistema cobiss ter izposojo eknjig preko aplikacije biblos in sbiblos. Knjižničarka jim je podrobno predstavila projekt Rastem s knjigo, katerega del so tudi oni. V dar so prejeli knjigo Jake Vukotiča in Boštjana Gorenca  Reformatorji v stripu, ki jo bodo podrobneje spoznavali pri pouku.

Več o projektu: https://www.jakrs.si/bralna-kultura/rastem-s-knjigo

2. RASTOČA KNJIGA

Letošnjo obletnico bomo obeležili z gledališko predstavo z najstniško tematiko. Vsebino zanjo je napisala Jasna Pavlin, naslov igre pa je Ko bom velik, bom bil…

3. BRALNI NAHRBTNIK ZA PRVOŠOLCE

Z razredničarko 1. razreda želiva s projektom starše in prvošolce spodbuditi k družinskemu branju in razvijanju bralne pismenosti. V nahrbtniku bosta dve strokovni in dve leposlovni knjigi. Priložen bo zvezek, v katerega starši lahko napišejo vtise ob branju, kakršnokoli spodbudo, nasvet, lahko pa tudi konstruktivno kritiko. Otroci lahko vtise bo branju izrazijo z risbico. Vsaka družina bo imela bralni nahrbtnik doma en teden. Ko bo “obiskal” vse otroke, bova pregledali zapiske in potegnili zaključke, ki bodo vodilo za delo v prihodnje. Želiva, da bi starši namenili otroku vsaj nekaj dragocenega časa in z njim prebrali zanimivo zgodbico, izdelali kakšen izdelek ali se vsaj pogovorili ob ilustracijah. S tem bi pripomogli k dvigu bralne kulture in večji komunikaciji v družini.

4. BRALNA PISMENOST

Preko celega leta bom z najrazličnejšimi akcijami razvijala čim večjo bralno pismenost pri učencih. Spodbujala jih bom k branju leposlovja in uporabi strokovne literature (najrazličnejših priročnikov, leksikonov…), navajala jih bom na uporabo različnih slovarjev in v njih razvijala željo po branju mladinskega tiska (PIL, Pil plus, Gea, National geographic…) ter reševanju kvizov, ugank, križank…